Lautapelaamaan 27.–29.9.2019

Suomen suurin ja kaunein lautapelitapahtuma Lautapelaamaan 2019 järjestetään 27.–29.9.2019 kauppakeskus REDIssä. Suomen lautapeliseuran 20-vuotisjuhlavuonna järjestettävästä tapahtumasta tulee seuran historian tähän mennessä suurin ja houkuttelevin tapahtuma jokaiselle lautapelaajalle ja pelaamisesta kiinnostuneelle!

Uusi sijainti: kauppakeskus REDI

Lautapelaamaan 2019 järjestetään yli 900 m² tiloissa Helsingin Kalasatamassa, kauppakeskus REDIn ensimmäisessä kerroksessa. Kaikki neliöt tulevat tarpeeseen, sillä aiempina vuosina Kaapelitehtaalla käytössä olleet tilat kävivät viime vuonna liian ahtaiksi – lauantain pahimpaan ruuhka-aikaan pelitilaa etsittiin lattialta. Tilojen kasvutarve on kuultu ja nyt sekä tilaa että pöytiä on luvassa enemmän kuin koskaan aiemmin.

Kauppakeskus REDIn sijainti ja kulkuyhteydet tarjoavat tapahtumalle uudet erinomaiset puitteet. Samasta rakennuksesta löytyvät ravintolat, kahvilat ja päivittäistavarakaupat palvelevat tapahtuman kävijöitä koko viikonlopun ajan. Tapahtuman järjestäminen kauppakeskuksessa mahdollistaa paremmin myös koko perheen reissun, jossa osa perheestä osallistuu tapahtumaan ja muut viettävät aikaa kauppakeskuksen muita palveluita hyödyntäen. Tapahtumatilojen vieressä on muun muassa Kalasataman vapaakaupungin maksuton lasten leikkitila.

Ohjelma

Viikonlopun pääohjelmana on tuttuun tapaan vapaa pelaaminen. Suomen lautapeliseuran yli tuhannen pelin pelikirjasto on kaikkien kävijöiden lainattavissa ilmaiseksi panttia vastaan. Seuran kokoelmasta löytyy pelattavaa jokaiselle. Lautapelien klassikoita, uuden aallon kulmakiviä ja harvinaisuuksia, joita et löydä muualta. Voit tietenkin tuoda paikalle myös omat suosikkipelisi.

Lautapelaamaan 2019 on ikärajaton, kävijöille ilmainen ja päihteetön lautapelitapahtuma. Voit tulla pelaamaan yksin, yhdessä, omalla peliporukalla tai vaikka perheen kanssa.

Vapaan pelaamisen lisäksi tapahtuman sponsorit ja muut näytteilleasettajat esittelevät ja myyvät pelejä.

Myös Suomen lautapeliseuran 20-vuotisjuhla tulee näkymään tapahtumassa. Viestimme juhlavuoteen liittyvästä ohjelmasta myöhemmin lisää nettisivuillamme ja sosiaalisessa mediassa, joten pysy kuulolla!

Pelaajilta pelaajille

Tapahtuma järjestetään tänäkin vuonna vapaaehtoistyövoimin – kaikki apu on tervetullutta ja monenlaisia taitoja tarvitaan. Mikäli haluat osallistua tapahtuman järjestämiseen joko etukäteen tai tapahtuman aikana, ilmoittaudu mukaan tällä nettilomakkeella, jolla voit suoraan valita itsellesi parhaiten sopivimmat työvuorot. Lomakkeen käyttö edellyttää tunnuksen luomista. Tunnus on kuitenkin sama, jota käytetään myös esimerkiksi tapahtuman huutokauppaan osallistumisessa.

Tervetuloa lautapelaamaan 27.–29. syyskuuta 2019!