Missä: Helsingin messukeskus, GameXpo-tapahtuma 4.11.2018 klo 08.30–16.00

Mikä: Suomen ensimmäinen megapeli 33 pelaajalle, lue tarkemmin alta

Hinta: 0€; Messukeskus sponsoroi sisäänpääsyn

Peliin ilmoittaudutaan kertomalla

• mitä sukua ja suvun jäsentä haluaa pelata,
  • oma nimi,
  • sähköpostiosoite johon pääsylippu lähetetään,
  • puhelinnumero ja
  • pelinimi / -nimimerkki, jolla haluat esiintyä pelissä, jos et omallasi.

Ilmoittautuminen tapahtuu sähköpostitse osoitteeseen conquest@lautapeliseura.fi

Peliin otetaan 33 pelaajaa ilmoittautumisjärjestyksessä, sekä 10 pelaajaa jonotuslistalle. Jonotuslistalaiset saavat myös pääsylipun tapahtumaan.

Suku Hallitsija Mestari Ritari Perillinen
Targaryen akuusi fay Pema Smiimi
Stark Torrhen stefu Ser Emrynn Rustico
Martell Devak Alberyn HerraMonologi Eevert
Lannister JP 2ka Ismo Saukko
Hoare Taivaansusi Teikku Jonas Marika
Gardener Abso Thalian Vilppu MLK
Durrandon Saana Visa Ezo Emma
Arryn Metsu haisku Mert Trippi

Yövartion komentaja: Emil

Jonotuslista:

1 Tuomas
2 Otto
3 Ville
4 misty
5 Oni
6 wirtain
7 Hegetsu
8 Tero

Mikä?

Aegon’s Conquest on megapeli, jota pelataan pääsääntöisesti nelihenkisin joukkuein. Pelin yhdeksästä joukkueesta kahdeksan edustavat Westerosin valtasukuja. Kussakin sukujoukkueessa on neljä pelajaa, joilla kullakin on oma roolinsa:

• Hallitsija, sukunsa pää. Käy kauppaa muiden sukujen kanssa resursseista valtaistuinsalissa. Neuvottelee sukujen välisistä liitoista ja päättää koska paljastetaan muista suvuista löydettyjä likaisia salaisuuksia. Toimii pääsääntöisesti Valtaistuinsalissa ja on vastuussa suvun suuresta suunnitelmasta Westerosin herruudesta. Valitse tämä rooli, jos pidät neuvottelemisesta ja juonittelusta.
  • Ritari, suvun armeijat ja sotajoukot. Ylläpitää suvun armeijoita, valtaa alueita yhdessä liittolaisten kanssa ja vastaa suurimmasta osasta resurssien hankintaa. Viettää koko pelin suuren Westerosin kartan äärellä Ritarihuoneessa. Valitse tämä rooli, mikäli pidät sotalautapelaamisesta.
  • Mestari, suvun tietotaito ja optimointi. Istuu pelin Kastellissa, takoo linkkejä ketjuunsa (kehittää suvun ”teknologiaa”), etsii kätkettyjä salaisuuksia toisista suvuista, tutkii tietoja kadonneiden reliikkien sijainneista, järjestää sukujen välisiä avioliittoja ja sopii muiden sukujen mestareiden kanssa vuorojärjestyksen aloittajasta. Valitse tämä rooli jos pidät optimoinnista ja todennäköisyyksistä.
  • Perillinen, suvun tulevaisuus ja uhrautuva sankari. Etsii Seikkailijoiden salissa kätkettyjä reliikkejä, joiden sijainnin on saanut Mestarilta, käy tarvittaessa auttamassa sukunsa päätä Valtaistuinsalissa, ritaria Ritarihuoneessa tai mestaria Kastellissa. Ja mikäli pelissä suvun maine on poljettu täysin lokaan, uhrautuu suvun puolesta ja liittyy Yövartioon maineen puhdistamiseksi.

Kahdeksasta sukujoukkueesta kukin pyrkii Westerosin voimakkaimmaksi valtasuvuksi. Voimakkaimman suvun pää kruunataan Westerosin hallitsijaksi! Voimaa kerätään valtaamalla alueita Westerosista ja löytämällä kadonneita reliikkejä. Voimaa menetetään mikäli suvun maine on huono – suvun synkkiä salaisuuksia on paljastettu liiaksi. Peli päättyy viimeistään, kun kymmenen kierrosta on pelattu tai peliaika tulee täyteen tai Yövartio saa neljännen jäsenensä.

Pelin yhdeksännen joukkueen muodostaa Yövartio, jossa on yksi ainut jäsen, komentaja, pelin alkaessa. Yövartion komentaja pyrkii saamaan itselleen pelin kuluessa täyden neljän henkilön joukkueen, mikäli hän tämän saa aikaiseksi, peli päättyy Yövartion voittoon.

Kiitokset

Pelin figuurit tarjoaa Puolenkuun Pelit.
Suomen lautapeliseura kiittää!