GameXpo 3.–5.11.

GameXpoLautapeliseura osallistuu tänä viikonloppuna toista kertaa Helsingin Messukeskuksessa järjestettävään kaikenlaisen pelaamisen yhteen tuovaan GameXpoon. Tässä artikkelissa tarkempia tietoja tapahtumasta ja Lautapeliseuran järjestämästä ohjelmasta.

Lautapelialueen löydät hallin 7 paikalta 140. Katso Messukeskuksen kartta.

Peliesittelyt

Lautapeliseura esittelee osastollaan messuvieraille kahdeksan eri peliä. Alta löydät esittelyvideot kaikkiin esiteltäviin peleihin.

Turnaukset

Lautapeliseura järjestää messuilla myös X peliturnausta.

Saboteur SM-karsintaturnaus 3.11 ja SM-finaali 5.11.

Viimeinen Saboteur-karsintaturnaus järjestetään GameXpon lautapelialueella perjantaina 3.11. klo 18–19.30. Turnaukseen voi ilmoittautua GameXpon auettua osastolla olevaan listaan. Karsinnan kuusi parasta jatkavat sunnuntain finaaliin.

Saboteurin SM-finaali pelataan GameXpon lautapelialueella sunnuntaina 5.11. klo 13–14.

SM-finaalin sekä karsintaturnauksen parhaat palkitaan Suomen lautapeliseura ry:n, Amigon ja Lautapelit.fi:n lahjoittamin tuotepalkinnoin.

Suomen mestarilla on oikeus halutessaan osallistua Riikassa pidettäviin MM-kilpailuihin Suomen edustajana. Kisamajoituksen ja ateriat maksaa Riikassa Amigo, Lautapelit.fi antaa voittajalle 200€ matkatukea lentolippuihin. Saboteurin MM-kilpailut järjestetään Riikassa 25.11.2017.

Pandemia-turnaus 4.11.

Pandemia-turnaus järjestetään lauantaina 4.11. klo 12–14 GameXpon ohjelmalavalla.

Lavalla pelaa yhtä aikaa kuusi kahden hengen joukkuetta. Lisäksi haastamaan pääsee yksi on yleisön edustama yllätystiimi. Peliä ei tarvitse ennakkoon osata,  vaan se opetetaan turnauksen alussa. Kilpailumuodossa Pandemiaa pelataan kaksihenkisin joukkuein siten, että kaikilla joukkueilla on edessään samat haasteet ja siirrot tehdään yhtäaikaisesti.

Voittajat (molemmat joukkueen jäsenet) saavat palkinnoksi Pandemic In the Lab -lisäosan (toinen painos). Toiseksi tulleen joukkueen pelaajat saavat pelipalkinnot seuran pelipalkintovarastosta.