Viikin pelipäivät 20.–21.8.2016

2016 Viikin pelipäivät_kuva

Viikin pelipäiviä pelataan Helsingin Viikissä, asukastalo Kaaressa, Tilanhoitajankaari 9, 00790 Helsinki. Tapahtuma on tarkoitettu kaikille lautapelaamisesta kiinnostuneille vauvasta vaariin.

Ovet ovat lauantaina 20.8.2016 avoinna yleisölle klo 10.00 – 22.00 ja sunnuntaina 21.8.2016 klo 10.00 – 18.00. Tilassa ei ole mahdollista yöpyä, eikä jatkaa pelaamista klo 22.00 jälkeen. Pelit voi jättää keskeneräisinä pöydälle ja jatkaa aamulla, mutta ihmisten on poistuttava tiloista yöksi. Tapahtuma on maksuton.

Tapahtumassa järjestetään ProtoS-lautapelisuunnittelukilpailun semifinaali, joten yleisökin päässee tutustumaan tämän vuoden parhaisiin osallistujiin. Lisäksi esittelyssä ovat Lautapelit.fi julkaisut Manno Monster ja Atlantis. Pelejä kokeilleille on tarjolla 50% alennuskuponki kumpaankiin peliin Lautapelit.fi:n Helsingin myymälässä ja verkkokaupassa.

Tapahtumassa on lainattavissa paikan päällä kokeiltavaksi osa Lautapeliseuran kirjaston kokoelmasta sekä osa yksityisen pelikokoelman  peleistä. Kokoelmaan voi tutustua etukäteen verkkosivulla. Lainaaminen tapahtuu panttia vastaan ja pelejä ei saa kuljettaa ulos tilasta.

Omien pelien pelaaminen on enemmän kuin sallittua ja omien pelien tuominen muiden lainattavaksi ylläkuvatuilla ehdoilla on sallittua. Ennakkohuhuista poiketen tapahtumassa ei pelata Agricolan SM-kilpailuja, vaan ne siirtyvät todennäköisesti Lautapelaamaan 2016 -tapahtuman ohjelmaan.

Pelejä voi sopia etukäteen Vimpelissä.

Saapuminen julkisilla: Lähimmäksi ovea pääsee keskustasta bussilla 68, Siilitien tai Herttoniemen metroasemilta bussilla 79 tai Munkkivuoresta bussilla 57. Näillä tavoite on Erik Spåren tien pysäkki, jolta on kävelymatkaa noin 100m. Jos haluaa harrastaa bussiseikkailua voi vaihtaa Viikin infokeskus Koronalla useammasta 7-alkuisesta bussista tai jokeribussista busseihin 68 ja 57. Pysäkki, jolta matka jatkuu näillä busseilla on suurta autonrenkaista valmistettua gorillaa vastapaatä, kadun toisella puolella. Vaihtaminen on mahdollista myös bussiin 79. Malmin suunnasta pääsee bussilla 79, jolloin tavoitepysäkki on jälleen Erik Spåren tie. Helpoiten oman reittinsä löytää Reittioppaalla.

Saapuminen autolla: Keskustasta pääsee kahta pääväylää pitkin Viikkiin. Itse ajan joko Itäväylää tai Lahden moottoritietä, riippuen siitä kummalla puolella Hakaniemeä olen; joko reittiä Sörnäisten rantatie, Itäväylä, Viikintie ja Tilanhoitajankaari tai Sturenkatu, Hämeentie, Lahden moottoritie, josta poistutaan Prisman liittymässä, Latokartanonkaari ja Tilanhoitajankaari. Poistuttaessa Lahdenväylältä Prisma näkyy oikealla. Pysäköintiä on niukasti Tilanhoitajankaaren varressa.

Ruokailu: Kaaren keittö on teollisuuskeittiö, mutta sieltä löytyy kyllä mikroaaltouuni. Lähin ravintola on ravintola Kaski, joka on Tilanhoitajankaaren ja Latokartanonkaaren risteyksessä. Kaskeen kävelee noin 5 minuuttia. Kaksi muuta lähellä olevaa viikonloppuisin auki olevaa ruokaravintolaa ovat: Chicos ja Snacky. Jälkimmäisiin kävelee 10 minuuttia. Kauppoja on neljä: Valintatalo, joka sijaitsee samassa kompleksissa ravintola Kasken kanssa, Viikin Alepa Tilanhoitajankaaren ja Kevätkadun kulmassa, Viikin Prisma, jonka yhteydessä on mainittu Chicos, ja kauimpana Siwa. Wolt (erittäin valikoivasti) ja Pizza-online toimittavat Viikkiin. Seura tarjoaa mehua, keksejä ja kahvia niin kauan kuin niitä riittää, täysin vapaaehtoista lahjoitusta vastaan.

Etsimme myös lisätyövoimaa istumaan lainaustiskin taakse sekä esittelemään Manno Monsteria ja Atlantista. Työvoimalle on luvassa neljän tunnin työpanoksesta 7,5€:n ruokaraha ja mahdollisuus voittaa yksi kolmesta Lautapelit.fi:n tarkoitukseen lahjoittamista Dokmus-peleistä sekä satunnaisia Seuran palkintohyllyn pelejä. Pelejä otetaan hyllystä niin, että kukin työntekijä saa varmasti yhden ja arvonta suoritetaan periaatteella ensimmäinen voittaja valitsee ensin. Työvoiman alaikäraja on 12 vuotta, luonnollisesti ainoastaan vanhempien suostumuksella. Ilmoittautumiset yllä mainittuun sähköpostiosoitteeseen.

Muista myös tuleva Hexacon Kuopiossa, mikäli kaipaat pelipäiviä seuraavana viikonloppuna!